Als je de experts zou volgen dan krijg je een druk jaar. Zorgen dat je een app hebt en dat deze ook een succes wordt. Mobiel internetten gaat helemaal doorbreken. Misschien bezoeken we geen websites meer maar gebruiken alleen nog maar apps. Moet je als online communicatieprofessional al die trends volgen en toepassen? Bij het lezen van die vooruitblikken wordt je onrustig, je ademt diept en voelt tegelijkertijd de spanning toenemen. Elk nieuw artikel dat begint over ”what’s new in 2011” klik je gelijk weg.
Ik kom graag bij een CD zaak die er al jaren hetzelfde uitziet. Zodra ik de winkel in loop, weet ik de weg en loop automatisch naar de bakken waar mijn favorieten liggen. Ik vind het heerlijk om door de bakken te browsen. Op de plank er boven staan de favorieten van de medewerkers. Dit is jaren zo. Het personeel heeft verstand van zaken en is sympathiek. Als ik vraag waarom dat album een favoriet is, vertelt hij er enthousiast over zonder dat het een verkooppraatje is. Het personeel heeft aandacht voor mij. Dat waardeer ik.
Het volgen van trends gaat niet om de nieuwste gadgets of de nieuwste apps. Mensen en daarmee jouw doelgroep veranderen niet zo snel. Mensen willen nog steeds aandacht krijgen. Mensen willen nog steeds bevestiging in hun keuze. Ook de drang om zich te onderscheiden van de rest zal blijven bestaan. Alleen de wijze waarop je jouw doelgroep verder kan brengen, veranderen en verbreden. De nieuwe trends geven hiervoor inspiratie. Het is aan jou om te bepalen of ze bij jouw product/organisatie passen en of ze jouw doelgroep helpen met dat waarvoor ze jouw product gebruiken.
Courgette En Communicatie wenst je een goed en gelukkig 2011.